HALAMAN UTAMA

Suasana Di Makkah Al-Mukarramah

Assalamualaikum dan Salam Eidul Adha, sempena musim haji ini, marilah kita sama-sama melihat suasana di Makkah Al-Mukarramah yang kita tidak boleh ikuti jika tidak ke sana, melainkan berita yang dipaparkan dan disiarkan di televisyen. 

Oleh yang demikian, saya mahu berkongsi suasana terkini di Makkah Al-Mukarramah bagi kita yang belum ada rezeki untuk ke tanah suci sebagai pedoman kita bersama. Insya-Allah kita akan di beri peluang mengunjungi rumah Allah yang sangat dirindui oleh mereka yang pernah menjejaki ke Masjidilharam, Makkah Al-Mukarramah. 

Allah S.W.T.telah berfirman dalam Surah Al-Haj ayat 37 :

Maksudnya: "Daging dan darah binatang korban atau hadiah tidak sekali-kali akan sampai kepada Allah, tetapi yan sampai kepadaNya ialah amal yang ikhlas berdasarkan taqwa dari kamu"

Saksikanlah siaran langsung berikut dibawakan oleh Makkah Live. 



Masya-Allah, kalau ada peluang, marilah sama-sama kita berdoa agar dipermudahkan urusan kita di sana nanti. Insya-Allah.

Selamat menyambut Eidul Adha dan selamat menyembelih haiwan korban anda pada tahun ini.  Semoga pahala korban anda akan sampai kepada Allah. Insya-Allah.

Sekian, Terima kasih. 

MINDA INSAN - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang