HALAMAN UTAMA

Maklumat Daripada Parlimen Lebih Tepat (LIVE)

Assalamualaikum, media massa televisyen dan akhbar di Malaysia hari ini kebanyakkan menunjukkan berita dan paparan utama yang tidak tepat terutamanya dalam politik. Oleh yang demikian, untuk beberapa minggu ini, sidang parlimen sememangnya boleh ditonton secara langsung menerusi live streaming dan juga siaran rakaman bagi yang terlepas dan mahu mendengar semula segala perbincangan dan fakta yang dibentangkan atau yang diberikan mengenai isu dalam negara atau negeri yang kita sendiri mahu dengar perkembangannya.

Apa yang dapat dilihat, yang terkini untuk kali ini adalah berkaitan dengan belanjawan 2013. Namun, bukan sekadar perbincangan politik negara dan negeri, malah segala isu perbelanjaan yang melibatkan peruntukan yang kita dapat sebagai rakyat di negeri atau negara, boleh diperolehi secara langsung dan lebih tepat dalam perbincangan antara ahli parlimen di dewan rakyat, apabila segala maklumat, perkembangan dan data dapat didengar sendiri secara terus melalui parlimen.


Apa yang biasa didengar di akhbar kini sudah dipilih dan tidak semuanya dipaparkan di dalamnya secara telus dan tepat. Apa lagi menunjukkan data-data yang penting untuk kita tahu. Misalnya perkembangan negeri-negeri yang ditadbir oleh pakatan rakyat jarang sekali menunjukkan secara positif di dalam akhbar melainkan yang negatif sahaja. Oleh itu, mari kita dapatkan maklumat melalui sidang-sidang parlimen yang kini boleh didengar dan ditonton secara terus oleh rakyat Malaysia yang kini lebih serius mencari kebenaran dan maklumat yang telus.

LIVE STREAMING DEWAN RAKYAT SEKARANG
Sidang Dewan Rakyat


Saksikan pembentangan Dua Belanjawan Pakatan Rakyat 2013 dan Belanjawan Barisan Nasional 2013 (Kerajaan):-

Pembentangan Belanjawan Pakatan Rakyat 2013 


Pembentangan Belanjawan 2013 Malaysia (Kerajaan)


Rentetan daripada pembentangan belanjawan 2013 Video Pembentangan Bajet 2013, ketua pembangkang, membahas mengenai belanjawan tersebut pada 1 Oktober 2012 di Dewan Rakyat, sesuatu yang perlu kita tahu apakah pandangan daripada pihak pembangkang mengenainya pula.

Perbahasan Bahagian 1 Belanjawan 2013


Perbahasan Bahagian 2 Belanjawan 2013



Untuk perbincangan dan sidang yang lain, anda kini bolehlah menonton siaran langsung di bawah, dan mungkin sebahagiannya mempunyai siaran rakaman dan siaran ulangan.



Sidang Parlimen


Sekian, semoga anda semua dapat manfaat dan menilai, yang manakah yang lebih baik tindakan mereka.
Sekian, Terima kasih.
MINDA INSAN - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang