HALAMAN UTAMA

Mata Ganjaran MESRA PETRONAS Selesai



Assalamualaikum, berikutan dengan masalah tidak mendapat mata ganjaran pada April 2012 lalu apabila membeli Gas menggunakan perkhidmatan PETRONAS delivery telah selesai pada 19 Oktober 2012, selepas pemberian 14 Mata Ganjaran ke dalam Kad MESRA saya. Nampak remeh dan kecil, tetapi untuk kepuasan hati pelanggan amatlah besar dan boleh menukar semula persepsi kepada perkhidmatan yang diberikan mereka.

Rentetan Peristiwa 1 (APRIL 2012)
Testimonial Untuk Hari ini:
Walaupun kecil, ianya cukup bermakna. Kurang berpuas hati dengan Petronasbrands, tidak dapat mata ganjaran dengan pembelian gas memasak. Iklan sememangnya meluas di Televisyen, Media Cetak serta di Internet.


Apabila ditanya, mengapa saya tidak dapat mata ganjaran?

Jawapannya mereka: Encik perlu berikan no kad mesra ketika membuat tempahan. Saya sememangnya setuju, tetapi apakah tindakan mereka membantu pelanggan yang tidak tahu apa mereka perlu buat?

Apa yang berlaku: Ketika tempahan, saya telah bertanyakan mengenai Mata Ganjaran, tetapi operator tidak meminta no kad mesra, dan tidak juga memberikan cara untuk mendapatkan mata ganjaran. Kalau saya baru menggunakannya, adakah saya tahu caranya?

Sepatutnya berlaku: "Encik ada kad mesra? Boleh saya dapatkan no kad encik?". Barulah pelanggan rasa dihargai dan seronok untuk menggunakan perkhidmatan Gas Petronas Home Delivery. Sepatutnya mereka lebih proaktif memberikan perkhidmatan terbaik.

Komen saya: Perlukah saya ajar apa patut mereka buat kepada pelanggan? Adakah saya perlu kata "Encik, sila ambil nombor kad mesra saya." Pelanggan bayar untuk dapatkan perkhidmatan mereka. Pelanggan mahu dilayan sebaik mungkin. Kami bayar perkhidmatan yang kami dapat. Jadi sepatutnya berbaloi.

P/S: Isu ini sangatlah kecil. Tak perlu diperbesarkan. Cuma tidak berpuas hati mengapa mereka memandang remeh 3 PERKARA yang dijanjikan perkhidmatannya? Kalau mata ganjaran bukan sesuatu penarik utama, mengapa dipromosikan dan dicanangkan dalam akhbar? Saya cukup tak puas hati kalau perkhidmatan tidak memenuhi apa yang ditawarkan. Saya suka berikan testimoni dan berkongsikan kepada rakan-rakan yang lain mengenai sesuatu perkhidmatan dan produk.



Saya mahukan apakah yang pihak Petronasbrands boleh berikan untuk memuaskan hati pelanggan? Saya sememangnya tidak berpuas hati.

Namun, selepas beberapa kali saya dihubungi, masih lagi tiada tindakan yang dilakukan pihak KAD MESRA PETRONAS sehingga saya mengadukan semula masalah ini selepas hampir enam bulan.

Rentetan Peristiwa 2 (OKTOBER 2012)
Saya menghantar semula mesej ke Facebook PETRONASBRAND untuk mengetahui status aduan saya pada enam bulan dahulu. Beberapa hari kemudian, saya telah dihubungi pihak PETRONAS untuk menyelesaikan masalah tersebut. Selepas saya mengutarakan semula masalah tersebut, maka saya diberikan no rujukan.

Selepas beberapa hari (lebih kurang seminggu) saya telah menerima mesej yang tertera di bawah. Dengan mesej ini, maka selesai sudahlah masalah yang saya hadapi dengan pihak Kad MESRA PETRONAS.





Selepas saya periksa dalam akaun Kad MESRA saya, benarlah telah dimasukkan 14 Mata Ganjaran MESRA. Walaupun kalau ikut nilainya hanyalah 14sen sahaja, tetapi amat penting seperti yang dijanjikan pihak PETRONAS.



Terima kasih kepada pegawai yang telah menghubungi saya untuk menyelesaikan masalah ini. Diharapkan para pengguna yang menghadapi masalah ini, silalah membuat tindakan lanjut sehingga masalah ini dapat diselesaikan. Insya-Allah.

Terima kasih.Sekian, Terima kasih.
MINDA INSAN - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang