HALAMAN UTAMA

Selawat Kompang, Amin amin ke tajuknya?

Salam sejahtera, saya ingin berkongsi lagi ilmu yang saya dapat bersama kumpulan Paluan Warisan. Di dalam kompang ini juga saya telah diajar kan untuk bermain paluan kompang sambil berselawat. Selawat ini yang dinamakan dengan tajuk amin amin, (betulkah nama selawat ini?) Kalau tidak salah, nama amin, amin ini dapat daripada rangkap amin, amin yang ada di dalam lirik selawat ini. Tetapi, menarik jugalah apabila paluan kompang ini dimainkan sambil berselawat. Jadi, saya ingin berkongsikanlah selawat amin amin ini bersama-sama anda. Tetapi jika ada kesalahan atau kesilapan pada lirik ini, diharapkan dapat ditegur atau diperbetulkan agar ianya dapat diperbetulkan.

Selawat Amin Amin
Sollallahu ala Muhammad,
Sollallahu alaihi wassallam,

Sollallahu ala Muhammad,
Sollallahu alaihi wassalam,

Sollallahu ala Muhammad,
Ya Rabbi solli alaihi wassalam,

Amin, amin, amin,
Amin, amin, amin,
Ya Allah,

Amin, amin, amin,
Muhammadur Rasullullah.



Itulah lirik selawat yang dimainkan di dalam kumpukan paluan warisan. Ada lagi lirik selawat yang dimainkan, Tetapi, tak ingatlah buat masa ini. Nanti akan saya kongsikan lagi beberapa selawat dan lagu-lagu lain yang saya ingat. Otai-otai kompang Paluan Warisan pun diharap dapatlah ingatkan semula lagu-lagu atau selawat-selawat yang ada, Insya-Allah. Sekadar berkongsi apa yang saya masih ingat bersama saudara saudari pembaca sekalian. 

Sekian, terima kasih.

MINDA INSAN - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang