HALAMAN UTAMA

Rakaman CCTV dan Gambar Perbuatan Khianat di Masjid Limbongan Terengganu 3/3/2014

Assalamualaikum, pada 3/3/2014 umat Islam di Malaysia dikejutkan dengan satu perbuatan khianat di Masjid Limbongan, Terengganu. Penghinaan terhadap al-quran yang ditaburkan dan diletakkan di dalam tandas amatlah tidak boleh diterima.

Saya hanya dapat memaparkan tindakan al-quran yang disepahkan di dalam dan di luar masjid. Selebihnya boleh rujuk ke blog yang saya sertakan di bawah kerana tak sanggup nak memaparkan perbuatan tersebut di dalam blog ini.

Saya kongsikan gambar dan rakaman CCTV Berhubung kejadian khianat ini.




Sumber gambar: Blog petikan gambar tersebut dan gambar-gambar lain.


Berikut satu Rakaman CCTV masjid tersebut yang menunjukkan perbuatan khianat oleh pihak yang tidak dikenal pasti pada 3/3/2014 jam 23:27.


Laporan yang dipetik daripada sumber di Facebook di SINI:

        --------------------------------------Sumber dari SINI------------------------------------------

As salam YDH Tuan. Untuk makluman YDH Tuan. Bersabit Kg Raja Rpt: 1071/14, P/Penyiasat: Insp.Azira Bt Md Razak, 4/3/2014@0310hrs

Butir-butir Pengadu:

Nama: Engku Mi Bin Engku Hassan
Kp: 530105065037
Umur: 61
Kerja: Berniaga/KRT/SRS
Alamat: 1394 Kg Limbonhan 22200 Kg Raja Besut Trg

Ringkasan kes:

Pada 4/3/2014 jam lebih 1.30 pagi semasa pengadu sedang buat rondaan KRT/SRS di kawasan Kg Limbongan Kg Raja Besut Trg telah singgah di Masjid Kg Limbongan dapati dalam keadaan baik. Seterusnya pengadu buat rondaan dan singgah di rumah kediaman YB Mahadi Bin Musa yang terletak berhampiran. Pada 4/3/2014 jam l/kurang 2.30 pagi pengadu pergi semula ke kawasan Masjid Kg Limbongan Kg Raja telah dimaklumkan oleh anggota SRS yang membuat rondaan bermotorsikal mengatakan bahawa telah menjumpai Al-Quran dalam keadaan berselerak di depan tangga pintu masuk masjid, di dalam mangkuk tandas,dan di tempat solat. Terdapat juga barang-barang lain seperti kipas dinding dan pintu sliding tempat solat telah dirosakkan dan di pecahkan. Pengadu syaki perbuatan tersebut dikhianati oleh orang yang tidak dikenalpasti.

Hasil siasatan IO:

(1) temubual dan rakam percakapan pengadu.

(2) Hasil rakaman percakapan pengadu dapati pengadu tidak kenalpasti saspek yang melakukan perbuatan tersebut. Menurut pengadu tiada saksi yang nampak semasa kejadian berlaku.

(3) Ke tempat kejadian bersama Jurufoto Kpl/D Ramli Sulaiman iaitu Tempat kejadian adalah di Masjid Kg Limbongan Kg Raja Besut Trg. Tiada alat CCTV dipasang.

(4) Pohon bantuan Unit Forensik D10 IPK Trg untuk siasatan lanjut tempat kejadian di ketuai oleh Insp Shamendra.

(5) Arahkan CPJ/Detektif dapatkan maklumat lanjut dan kesan saspek yang disyaki.

Perkembangan lanjut akan dimaklum semula.

Terima kasih YDH Tuan


--------------------------------------Sumber dari SINI------------------------------------------

Selepas ini disarankan di Masjid atau surau di seluruh Malaysia, agar dapat memasang CCTV untuk memantau keselamatan dan keharmonian di tempat-tempat ibadah untuk memastikan setiap penghianatan dapat diselesaikan dengan baik.

Sekian, Terima kasih.
MINDA INSAN - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang