HALAMAN UTAMA

Disebalik Telur Ayam? 21 hari perjalanan...

Assalamualaikum, saudara pembaca sekalian, kita biasa makan telur ayam dan juga ayam. Tetapi, tahukah kita bagaimana telur menjadi seekor ayam? Pernah lihat kejadian yang paling menakjubkan ini di sebalik telur ayam? Jika belum, saya kongsikan bersama anda kejadian di sebalik telur ayam.

Walaupun sebiji telur ayam perlu dieramkan di dalam suhu yang paling sesuai untuk menjadi seekor ayam yang nama saintifiknya Gallus gallus domesticus daripada Famili Phasianidae yang mana dalam tempoh masa tertentu, ianya melalui proses yang amat kompleks dan inilah antara kejadian yang menjadi fitrah kejadian yang telah Allah s.w.t aturkan untuk alam ini. Kebiasaanya, ayam akan mengeramkan telurnya selama 21 hari untuk menetaskan anaknya. Apa pun lihatlah peringkat telur ini menjadi seekor ayam. Kredit kepada Email Menarik atas perkongsian ini.
























Masya-Allah, hebat sungguh kekuasaan Allah. Insya-Allah, semoga kita dapat lebih mengenali kekuasan Allah yang menjadikan alam ini dengan perancangan yang sangat teliti dan sangat teratur.

Sekian, Terima kasih.

MINDA INSAN - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang