HALAMAN UTAMA

Sertai HIMPUN Secara Online?

Assalamualaikum, hari ini perhimpunan HIMPUN di Stadium Shah Alam sedang berlangsung, jadi bagi sesiapa yang tidak dapat menyertainya di Stadium Shah Alam, bolehlah sertainya secara Online. Mudah sahaja, hanya perlu buka Facebook dan Like Halaman asyik.TV, anda boleh saksikan secara dalam talian HIMPUN. Masa Video akan mengambil masa beberapa saat. Jika terdapat masalah anda boleh ikut panduan berikut :- 





PANDUAN PENGGUNAAN
Untuk menonton dan mendengar siaran web ini, anda perlu memuat turun aplikasi di bawah terlebih dahulu:

Pengguna Windows : Klik Di Sini
Pengguna Mac : Klik Di Sini
Pengguna Linux: Klik Di Sini

Keperluan Komputer Minima:
Windows XP/Vista/7/Server 2003/Server 2008 atau Mac OS X 10.4+
Minima Pentium 4 2.4GHz dan 256MB RAM
Adobe Flash Player 10 (Klik di sini sekiranya anda tiada aplikasi ini atau versi lama)

Keperluan Rangkaian Minima:
Minima jalur lebar berkelajuan 150Kbps atau HSDPA
Fungsi NAT Traversal dibenarkan di Firewall rangkaian anda

Siaran langsung menerusi Internet ini dikuasakan oleh asyik.TV - anytime, anywhere 

BANTUAN PENGGUNAAN

Pastikan ikon Octoshape muncul di System Tray anda (pada sebelah bawah kanan skrin anda):
1. Sekiranya tidak muncul, muat turun aplikasi seperti panduan di atas.
2. Sekiranya muncul, matikan dan hidupkan semula pelayar web anda.

Untuk mendapatkan "playback" yang baik dan lancar, anda memerlukan kelajuan jalur lebar serendah 150kbps. Sekiranya sambungan internet anda tersangat rendah, hasil video yang ditonton juga akan tidak lancar "buffering".

SEKIRANYA "BUFFERING", SISTEM INI AKAN MENDAPATKAN KUALITI VIDEO YANG BERSESUAIAN DENGAN KELAJUAN INTERNET ANDA SECARA AUTOMATIK - LANCAR DALAM TEMPOH MASA 1 HINGGA 3 MINIT.

Kaedah yang diperlukan untuk mengenalpasti kelajuan internet :
Sila buat ujian kelajuan internet dengan melayari http://www.speedtest.net >> click "BEGIN TEST". Pastikan kelajuan internet "download" anda tidak serendah 150kbps ke bawah untuk memastikan video dimainkan adalah lancar.

Sekiranya anda mengalami masalah ketidaklancaran semasa memainkan video, disini kami syorkan beberapa kaedah penyelesaian :
1. Sekiranya anda menggunakan sambungan "Wireless" dan video anda "buffering" , cuba gunakan sambungan talian atau dekatkan computer anda dengan "WIFI Router" untuk mendapat liputan yang lebih baik.
2. Sekiranya anda sedang menggunakan aplikasi yang lain di mana boleh membuatkan penggunaan "bandwidth" yang banyak seperti aplikasi SKYPE atau lebih dari satu "browser", sila tutup aplikasi tersebut semasa menonton aplikasi kami.
3. Sekiranya anda sedang menggunakan sambungan internet yang dikongsi bersama dengan orang-orang lain, pastikan mereka tidak menggunakan aplikasi yang boleh menyebabkan pengunaan "bandwidth" yang tinggi.
4. Sekiranya video masih tidak lancar, sila padamkan aplikasi yang boleh memberatkan penggunaan CPU atau "restart" computer anda. Sebagai tambahan, cuba mainkan aplikasi kami di "browser" yang berlainan atau kemaskinikan "FLASH PLAYER" untuk versi yang baru.
5. Sekiranya anda masih lagi mempunyai masalah ketidaklancaran video, sila daftar tiket anda dengan mendaftar di http://www.asyik.tv atau email ke support@asyik.tv dan pihak kami akan cuba dapatkan jawapannya secepat mungkin.

Masukkan maklumat seperti di bawah :
1. Sistem Operasi (cthnya : WINDOWS XP) & Pelayar Web (cthnya: Monzila Ver:3.6.13)
2. Lokasi komputer anda (cthnya: UTM-G13-213)
3. Layari http://www.speedtest.net & klik "Begin Test". Selepas selesai bacaannya, sila klik "Copy DirectLink" & tekan butang sebelah kanan tetikus di email & klik "paste" untuk link bacaan kelajuan internet anda.

Untuk maklumat lanjut mengenai teknologi dan perkhidmatan kami, sila layari: http://www.asyik.tv

Sekian, Terima kasih. 

MINDA INSAN - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang