HALAMAN UTAMA

Benarkah Kalimah Allah pada Jenama Crocs?

Salam pembaca yang dirahmati, kali ini sedar atau tidak, kalimah Allah sering dijumpai dimana-mana, tak kiralah secara semulajadi atau pun secara buatan makhluk sendiri. Perkara ini telah lama disedari dan banyak gambar-gambar yang diambil yang menunjukkan tulisan, lakaran, bentuk, imej, bayangan dan sebagainya. Sekadar untuk info saudara pembaca sekalian. Walaupun sudah pernah mendengarnya, saya ingin sekali lagi memberi tahu agar kita lebih berhati-hati. Saudara pembaca mesti pernah dengar jenama yang kian popular pada
masa kini iaitu croc.






Sedarkah saudara bahawa jenama Croc ini mempunyai logo yang menunjukkan seakan-akan lakaran kalimah Allah. Apakah ianya sengaja dicipta atau pun secara kebetulan? Wallahualam. Perhatikanlah logo yang mempunyai lakaran kalimah Allah tersebut. Nilaikanlah, sama ada ianya sengaja direka atau pun tidak, dan apakah tindakan kita jika melihat perkara ini? Berdiam diri? Bertindak? Apakah tindakan kita? Mungkinkah dengan mudah kita merelakan ianya terus berterusan?

Apa pun yang kita fikirkan, ketahuilah bahawa kalimah Allah ini sememangnya suatu yang sangat mulia dan perlu dipelihara kesuciannya. Saya sekadatr untuk memberitahu bahawa terdapat lakaran pada logo tersebut supaya kita lebih peka dan berhati-hati. Jika kita mempunyai kasut tersebut, mungkinlah lebih baik kita membuang logonya jika hendak terus gunakan kasut tersebut. Ini untuk memastikan bahawa kalimah allah tidak terus dihina oleh umat Islam sendiri dengan kelicikan musuh-musuh Islam.

Apa pun, saya akan terus berkongsi gambar-gambar yang didapati di mana-mana yang dengan jelas atau pun tidak menghina kalimah mulia tersebut. Insya-Allah. Semua ini adalah satu jalan yang sememangnya akan menguatkan lagi ikatan antara muslim di seluruh dunia agar terus bersatu dengan pegangan yang satu iaitu Islam.



Sekian, Terima kasih, wassalam.


Minda Insan - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang