HALAMAN UTAMA

TNB Tawarkan Hadiah RM150,000.00 Kepada 7 Orang Bertuah?

Assalamualaikum, dalam keadaan semasa yang ramai orang yang memerlukan duit, dan ekonomi tak stabil, pantang kebanyakkan orang bila ditawarkan dengan tawaran hadiah wang atau pun duit yang lumayan. Satu email yang dihantar oleh pihak yang mendakwa pegawai daripada 'TNB' yang menawarkan hadiah RM 150,000.00 kepada 7 orang yang terpilih.

Berikut antara email yang dihantarkan secara rawak kepada mereka yang mempunyai email.

Email ini mahu memperdayakan orang ramai dengan cara yang sama seperti email dan sms yang biasa dihantar kepada orang ramai secara rawak.


Tenaga Nasional Berhad
(TNB HQ) 129 Jalan Bangsar,
59200 Kuala Lumpur,
Kuala Lumpur,
Malaysia

Ini adalah satu pemberitahuan rasmi daripada ibu pejabat daripada Tenaga Nasional Berhad sempena Persatuan Air Malaysia (PAM) untuk memaklumkan anda mengenai Hadiah Khas Eksklusif Tenaga Nasional Berhad Akhir Tahun  dan kami Kami dengan gembira mengumumkan alamat e-mel anda sebagai salah satu  daripada 7 alamat e-mel yang dipilih semalam yang diadakan di ibu pejabat di Kuala Lumpur.

Dilampirkan disini Nombor Rujukan TNB-1187-48901 dengan Nombor kelulusan, TNB / 2012-087 /KL, dan nombor bertuah, TNB / 7071KL-733 yang memenangi MYR 150,000.00 (Seratus Lima Puluh Ribu Ringgit Malaysia Sahaja), alamat e-mel anda dipilih dari pangkalan data ibu pejabat lembaga program Tenaga Nasioanl Berhad dan TNB memberi MYR150,000 kepada 7 keluarga yang bertuah menerima mesej rasmi ini melalui e-mel sebagai pampasan 1 Malaysia.

Hadiah ekslusif Akhir Tahun TNB berjumlah  MYR150,000.00 akan dikeluarkan kepada anda melalui bank antarabangsa. Oleh kerana rombakkan beberapa nombor dan nama, kami meminta anda menyimpan mesej ini untuk diri sendiri dan tidak akan sama sekali mendedahkan kepada pihak TNB sehingga tuntutan anda telah diproses, dan hadiah anda dimasukkan ke dalam akaun anda, kerana ini adalah sebahagian daripada protokol untuk mengelakkan penyalahgunaan nombor bertuah anda.

Untuk memulakan tuntutan TNB anda, anda dikehendaki mengisi borang pengesahan di bawah dan mengemukakannya kepada ejen tuntutan anda,Puan Zailina Bt Zainal Abidin bagi membolehkan beliau menjelaskan fail anda dan membayar dengan segera.


Jabatan Ganjaran TNB
Zailina Bt Zainal Abidin
TEL: +60163774909
E-Mel: tnbkl.my@outlook.my

Nama Penuh:
Alamat Bil:
Umur:
Warganegara:
Nombor Telefon Rumah:
No. Pengesahan dan Rujukan Hadiah:

NOTA: Untuk mengelakkan kelewatan atau pembatalan, sila lampirkan bersama  Nombor Rujukan dan Nombor Pengesahan TNB dalam semua urusan surat menyurat dengan ejen anda di dalam e-mel ini.

Semua wang hadiah mesti dituntut tidak lewat dari  tarikh 31 Januari, 2015. Apa-apa tuntutan yang tidak dibuat mengikut tarikh ini akan dikembalikan kepada Tenaga Nasional Berhad, Malaysia.

Tahniah !! Sekali lagi
Saya yang menurut perintah,
(Nor Fadilah Binti Samsudin)
Setiausaha Publisiti TNB
© Copyright 2015 Tenaga Nasional Berhad
Semua hak cipta terpelihara.


Berikut pula reaksi daripada pihak TNB apa bila diajukan mengenai email tersebut:


Selamat sejahtera En Farid. Berikut adalah pesanan dari pihak pengurusan TNB mengenai emel palsu dan mohon abaikan emel ini.

Pelanggan yang dihormati Berikut adalah maklumbalas oleh Pengurus Besar (Perkhidmatan Korporat) mengenai emel seperti di bawah. PERHATIAN! TNB ingin mengesahkan bahawa pihak kami TIADA menjalankan sebarang aktiviti promosi yang menawarkan wang tunai sebagai ganjaran. Ini merujuk kepada email PALSU bertajuk ‘TNB Ekslusif’ yang sedang diedarkan oleh pihak yang tidak dikenalpasti, dimana ia menyatakan bahawa 7 alamat email para pelanggan bertuah telah dipilih sebagai penerima wang tunai bernilai RM150,000. Para pelanggan dinasihati supaya tidak memberi maklumat peribadi kepada mana-mana pihak yang tidak dikenalpasti. Sekiranya anda ingin mendapatkan pengesahan ataupun maklumat lanjut, sila hubungi TNB ditalian telefon 1 300 88 5454.

Sekian, terima kasih menggunakan perkhidmatan FB TNB CareLine. (Neasa, TNB)




Sekian, Terima kasih.
MINDA INSAN - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang