HALAMAN UTAMA

[JENAYAH] 3 Beradik Hilang di Ipoh #Culik 13 Ogos 2013

Assalamualaikum, sekali lagi kes penculikan berlaku kini di Ipoh Perak yang melibatkan 3 orang kanak-kanak berusia 11, 8 dan 6 tahun. Kali terakhir mereka dilihat adalah pada 2 petang pada 13 Ogos 2013. 
Laporan polis telah dibuat dan kini keluarga mangsa meminta bantuan orang ramai untuk mengesan kanak-kanak tersebut. Orang ramai serta #rakancop dan sesiapa yang mempunyai maklumat serta bantuan, bolehlah terus menghubungi pihak mereka yang berkenaan. Kejadian dilaporkan berlaku di Ipoh, Perak. 

Butiran  adalah seperti berikut:

Lokasi terakhir dijumpai di Taman Meru 2B, Ipoh Perak, 3 beradik bernama Syazwan 11 tahun, Syahir 8 tahun dan Syauratul 6 tahun. Anda boleh menghubungi pihak berikut di talian tertera:-

Azwa - 0122862404
Azril - 0192345676
Zainuddin - 0125206960






Dengan bantuan anda diharapkan dapat membantu meringankan kesulitan yang dihadapi mereka sekeluarga dan diharapkan dapat menyelamatkan kanak-kanak terbabit daripada sebarang perkara yang tidak diingini berlaku.

Saya mendoakan mereka dapat ditemui dengan segera dan selamat. InshaAllah.

15 Ogos 2013 Terkini daripada POLIS PERAK:

15 Ogos 2013 – Berikutan penemuan tiga kanak-kanak yang dilaporkan hilang di Taman Meru Ipoh pada 13 Ogos lalu, Polis Perak mengadakan satu Sidang Media untuk menjelaskan perkembangan kes tersebut.

Dalam sidang media ini YDH Timbalan Ketua Polis Perak, DCP Dato Paramasivam A/L Arunasalam berkata pada 13 Ogos 2013 jam 11.30 malam, Balai Polis Jelapang menerima satu laporan polis yang di buat oleh seorang ibu mengenai kehilangan tiga anaknya yang di tinggalkan di rumah bersama dua orang saudara. Mangsa yang pulang berkerja pada jam 6.30 petang pada hari yang sama mendapati ketiga-tiga anaknya dan kedua-dua saudaranya tiada di dalam rumah . Usaha menghubungi kedua-dua saudaranya gagal.

Berikutan kehilangan tersebut, pihak polis menggerakkan semua elemen rondaan dan memeliti rakaman CCTV di sekitar kawasan Meru untuk mengesan ketiga-tiga beradik tersebut. Usaha berterusan polis berhasil apabila menemui ketiga-tiga beradik tersebut di sebuah rumah yang didiami kedua-dua saudara mangsa di Rawang, Selangor pada 14 Ogos jam 8.30 malam. 

Kes telah disiasat di bawah Sek 361 Kanun Keseksaan atas kesalahan membawa keluar kanak-kanak tanpa pengetahuan/kebenaran penjaga yang sah, jika sabit kesalahan saspek boleh dihukum mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga tujuh tahun dan denda.

Sekian, Terima kasih.
MINDA INSAN - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang