HALAMAN UTAMA

Jom Pasang IntenseDebate di Blog

Assalamualaikum, saya sudah hampir beberapa bulan menggunakan IntenseDebate sebagai satu cara untuk mendapatkan backlink daripada pengunjung yang memberikan komen kepada blog kita. Secara tidak langsung, setiap komen yang mereka berikan akan disertakan dengan post entri yang terbaru daripada blog mereka. Oleh yang demikian, secara tidak langsung kita juga akan dapat notis kemaskini dan jika terdapat respon atau pun komen terbaru.

Jadi saya sarankan kepada mana-mana blogger untuk menggunakannya kerana ianya memudahkan kita sama ada pemilik blog atau pun pengomen untuk post entri kita. Jadi, saya kongsikan sedikit bagaimana mahu memasang IntenseDebate dalam blog kita. Insya-Allah seperti yang saya tunjukkan di bawah.

Sebelum memulakan pemasangan, sila buatkan satu akaun IntenseDebate dan boleh mulakan langkah-langkah di bawah. 

LANGKAH 1


LANGKAH 2



LANGKAH 3


LANGKAH 4

LANGKAH 5

LANGKAH 6

Hasil pemasangan IntenseDebate pada blog anda.



Semoga anda berjaya dan kita sesama blogger dapat meninggalkan jejak dengan cara yang lebih baik dan mudah dijejaki. Semuanya automatik jika anda memasang aplikasi ini dan mempunyai satu akaun IntenseDebate ini. Bagi saya, sangat seronok juga menggunakan aplikasi ini.

Sekian, Terima kasih.

MINDA INSAN - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang