HALAMAN UTAMA

[JENAYAH] Berhati-hati Samun Bersenjata di Kepong #rakancop

Assalamualaikum, saya mahu kongsikan satu kejadian samun pada 1 September 2013 bersenjata yang berlaku di Kepong Kuala Lumpur. Kisah yang dikongsikan seorang rakan yang menghadapi situasi cemas ketika menunggang motosikal berseorangan kira-kira pada pukul 3:25 pagi berhampiran bulatan Taman Ehsan Kepong, ditahan oleh 6 orang lelaki dengan menaiki 4 buah motosikal.

Dikatakan mangsa telah diminta untuk tidak melawan dan ketika kejadian, mangsa telah ternampak sepucuk pistol dipegang oleh seorang suspek ketika seorang suspek yang lain memotong tali beg menggunakan sebilah pisau untuk mengambil beg yang dibawa mangsa dan mengambil segala barangan milik mangsa.  

Secara ringkasnya dalam laporan polis beliau seperti di bawah.




Saya menasihatkan agar anda tidak menunggang motosikal secara berseorangan dan di waktu lewat pagi. Jika terpaksa elakkan daripada berseorangan untuk mengelakkan kejadian yang tidak diingini berlaku.

Walaupun Malaysia masih aman, bangun pagi buka tingkap tiada perang, namun perkara-perkara yang tidak diingini boleh berlaku pada bila-bila masa di mana-mana sahaja. Oleh itu, sentiasalah berwaspada baik lelaki atau pun perempuan. Jenayah sekarang tak boleh nak dijangka. Kes tembak-menembak pun dah jadi perkara biasa dalam sebulan dua ini.

Apa pun, berhati-hatilah ketika berseorangan.

Sekian, Terima kasih.
MINDA INSAN - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang