HALAMAN UTAMA

Keputusan Pilihanraya Kampus (PRK) 2013 di 20 IPT Malaysia

Assalamualaikum, Pilihanraya Kampus (PRK) dikesemua 20 IPT di Malaysia sudah pun selesai dijalankan. Pemilihan yang berjalan untuk memilih wakil mahasiswa di IPT masing-masing pada 28 November 2013 yang lalu telah berjalan dengan lancar dan keputusan penuh sudah pun diperolehi dan diumumkan. 

Pemilihan yang boleh dikatakan hangat di beberapa IPT turut menjadi tumpuan warga mahasiswa di seluruh negara bagi pemilihan sesi 2013/2014.

Berikut adalah keputusan penuh pemilihan tersebut.


KEPUTUSAN PENUH PILIHANRAYA KAMPUS (PRK) 20 IPTA DI MALAYSIA SESI 2013/2014



CATATAN

1) Tiada Pilihanraya Kampus di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) dan MPP akan dilantik oleh Naib Canselor UPNM.

2) Pro-Mahasiswa menggunakan nama Gabungan Mahasiswa UKM (GMUKM) di UKM, Mahasiswa Pendidik (MP) di UPSI, Transformasi Mahasiswa di UUM dan We Unite For Islam (WUFI) di UIAM.

3) Aspirasi menggunakan nama Penggerak Mahasiswa di UM, We Love UPSI (WLU) di UPSI dan Mahasiswa Putra di UPM.

4) Tiada badan Pro-Mahasiswa dan Aspirasi di USIM, UniMAP, UniMAS, UTeM, dan UiTM sebaliknya bertanding atas tiket Pro-Universiti atau individu.

5) Tiada badan Pro-Mahasiswa di UMP.

6) DEMOSIS adalah badan mahasiswa yang baru ditubuhkan di UMK Jeli, manakala HIJRAH adalah badan mahasiswa yang ditubuhkan di UUM dan IKRAM SISWA bertanding di UIAM.

Sumber dipetik daripada Fanpage FB Berita Universiti.

Sekian, Terima kasih.
MINDA INSAN - Info Ditambah, Minda Bercambah.

Tiada ulasan:

Nuffnang